הסיבות העיקריות שגורמות לבעיות בתזרים

פורסם בתאריך: 14/09/2023

החלטנו לרכז עבורם, את הסיבות העיקריות שגורמות לבעיות בתזרים?

  1. החזרי הלוואות

לעיתים בעלי עסקים מסתכלים על הדוחות החשבונאיים השוטפים של העסק וחושבים "אני מכניס 50 א', ומוציא 40 א', איך אני מאבד כסף?" בלי לקחת בחשבון את החזרי ההלוואות. שימו לב החודש 30.9 יוצא שבת ולכן אם יש לכם החזרי הלוואות למועד זה הם יעברו ל 1.10.23 .

  1. פריסה לא נכונה של הלוואות

פרסתם את ההלוואה לשנתיים? או ל-5 שנים ? יש לזה הבדל משמעותי בהחזרים החודשיים שלך. לעיתים הבנק פורס לך את ההלוואות לתקופה קצרה מדי, בין אם זה מתוך מניעים שלו או כי לא הסברת לו את תמונת המצב מספיק טוב. ככה או ככה, פריסה קצרה מדי של הלוואה יכולה לקבור את התזרים של העסק.

  1. ניהול לא נכון של סיכונים

אם העסק שלכם צריך עכשיו 135,000 ₪ כדי להמשיך בתפקוד השוטף, איזה גודל הלוואה תיקחו? 150,000 ₪? הלוואות ל"סתימת חורים" לעיתים לא מקדמות את העסק שלנו ורק מכבידות על התזרים העתידי. לעומת זאת, הלוואה על סכום גדול יותר תשאיר גם כסף לצמיחה וגם לפיתוח העסק.

  1. פחדים וביקורת

לעיתים בעלי עסקים מקבלים החלטות לא נכונות מתוך פחדים שלהם או של תגובת הסביבה. בין אם זה פחד למוטט את העסק, או פחד שהקרובים ישאלו "עוד הלוואה? לא סיימת להחזיר את הקודמת!", דברים אלו יכולים לערפל את שיקול הדעת שלך. הפחד מוצדק, אך הוא מגיע מחוסר חיבור למספרים של העסק.

  1. משפחה

אין מה לעשות, לפעמים המשפחה תצטרך יותר כסף וזה יבוא על חשבון העסק שלך. האם זה פסול? לא.
מה שחשוב לעשות הוא לעשות תיאום ולהבין כמה המשפחה צריכה כדי לחיות טוב, כמה רוצים לחסוך, ומה הפער בין זה לבין ההכנסות של העסק כרגע.

  1. הסיבה הכי מרכזית ונפוצה – חוסר ידע בניהול כספים.

גם אם אתה איש מקצוע מטורף, רוב בעלי העסק לא מגיעים מהתחום הפיננסי. אתה לא מצפה מהבחור מתמיכה טכנית לדעת איך לטפל לך בצמחים בגינה, נכון? באותה מידה זה לא הגיוני לצפות שתדע איך להתנהל לבד מול כל הפיננסים בתור בעל סטודיו לאומנות, תכשיטן, עורך דין או כל מקצוע אחר.

אז מה התוצאה של הלחץ בתזרים?
ובכן, לעיתים הלחץ בתזרים גורם ללחץ בחיים , פוגע באיכות השינה שלך, אתה כל הזמן טרוד, התעסקות בכיבוי שריפות בתזרים שמוריד מהזמן ומוטיבציה לפתח את העסק.

ובכן, אם הגעתם עד לפה ואתם חושבים "אז מה אני יכול לעשות לגבי זה?", ממליצים לעקוב אחרינו.
בפוסט הבא, נדבר על הפתרונות לבעיות התזרים ומה אתם תכלס יכולים לעשות לגביהם.

אנחנו רוצים להאיר לכם את הדרך

לפגישת היכרות ללא התחייבות מלאו את הטופס

רוצים לקבל מאתנו מתנה ?

השאירו פרטים לקבלת המדריך להתנהלות בנקאית נכונה או לכל שירות אחר שלנו: