העברת חשבון בנק לעסקים - דברים שכדאי לדעת

פורסם בתאריך: 02 בפברואר 2024

מעבר בנק מאפשר לכם ליהנות משירותים פיננסיים משופרים, גמישות טובה יותר, הטבות חדשות והתאמה לצרכי העסק או החברה. בין היתר, על ידי בחירה באפשרות של ניוד חשבון בנק תוכלו לקבל ריביות טובות יותר, עמלות מופחתות, שירות אינטרנטי ופיזי משופר, ותכונות מועילות נוספות. במאמר הבא יוסבר איך לעבור בנק בצורה נכונה, תוך בחינת הפרמטרים השונים וביצוע בחירה אופטימאלית.

 

הערכת הצרכים והאפשרויות הבנקאיות 

בשלב הראשון של העברת חשבון בנק לעסק או לחברה, חיוני להעריך את הצרכים הבנקאיים שלכם ולשקול את האפשרויות. למשל, יש להעריך את התכונות המוצעות על ידי בנקים שונים, כגון בנקאות סלולרית, מועדוני לקוחות, אפשרויות מימון וכדומה. בנוסף, לפני העברת חשבון בנק לבנק אחר קחו בחשבון את העמלות הקשורות לניהול החשבון ולביצוע עסקאות, לרבות עמלות כספומט, עמלות משיכת יתר ודמי ניהול חודשיים. בנוסף, לעיתים ישנה חשיבות לנגישות הסניפים והכספומטים על סמך מיקומכם, ובכל מקרה העדיפו בנק עם פריסה רחבה. בתוך כך, בדקו את השירותים המקוונים של הבנק, את הנגישות, הגמישות ונוחות תפעולם.

 

בדיקת ההטבות שמציעים הבנקים השונים

בדרך כלל, בעלי עסקים מעוניינים לעבור בנק עקב האפשרות לקבל תנאים נוחים יותר. לכן, לפני מעבר בין בנקים יש לבחון היטב את ההצעות השונות, המשתנות גם בין הבנקים וגם בין מסלולים, המיועדים לעסקים בהיקפים ואף בתחומים שונים. 

כך למשל, הטבות ושירותים בחשבון לעסקים גדולים יכולים להיות אשראי למימון פעילות שוטפת, שירותים המיועדים לסחר בינלאומי באינטרנט, שירותים לייבוא, ייצוא ובנקאות ישירה, ייעוץ להשקעות, עסקאות ליסינג, ייעוץ לעסקאות במכשירים פיננסיים, מימון השקעות בנדל"ן, ועוד. לעומת זאת, הטבות ושירותים הניתנים לעסקים קטנים עשויים לכלול עמלות מופחתות על ביצוע פעולות באינטרנט, תשלום חשבונות ללא עלות, הטבות בעמלות מט"ח, הטבות בעמלות ניירות ערך, כרטיס נטען בינלאומי, הנחה על עמלות פעולה, פטור מעמלות עו"ש עד שנה לעסקים בתחילת דרכם, קרן הלוואות בלעדית, הצטרפות למועדונים, ועוד.

 

העברה של חשבון בנק הלכה למעשה

באופן כללי, ניוד חשבון מתנהל בצורה די פשוטה וחלקה. עם זאת, ישנם הבדלים בתהליך בהתאם לצורת ההתאגדות של העסק, וכאשר מדובר בחברה בע"מ התהליך מורכב יותר. כאמור, ניוד בין בנקים מתחיל עם חקירה והשוואה של ההיצע של בנקים שונים, בהתבסס על הצרכים וההעדפות שלכם. חפשו בנקים המספקים שירות לקוחות מצוין, שיעורי ריבית תחרותיים ותכונות חשבון אידיאליות עבורכם. שימו לב, שניתן בהחלט להתמקח עם הבנקים על התנאים. תוכלו לפנות למספר בנקים ולקבל את הצעותיהם, ולאחר מכן לחזור עם ההצעה אל הבנק שלכם, בתקווה שירצו להשאיר אתכם ולכן יציגו הצעה תחרותית. 

לאחר מכן, בהנחה שהחלטתם לעבור, יש לעבור אל איסוף מסמכים נדרשים. כך למשל, לצורך תהליך ניוד בנק חברה בע"מ צריכה להציג לבנק דו"ח מעודכן מרשם החברות, תעודת התאגדות מרשם החברות, תקנון חברה עם חותמת של רשם החברות, פרוטוקול אסיפה כללית, אישור עורך דין על המסמכים, ולעיתים גם דוחות כספיים עדכניים. המסמכים עשויים להשתנות מבנק לבנק, ובכל מקרה עוסקים מורשים ופטורים אינם צריכים להציג מסמכים כה מפורטים. 

בשלב הבא, יש למלא את טפסי פתיחת החשבון של הבנק החדש. ודאו שאתם מספקים מידע מדויק כדי למנוע עיכובים כלשהם בתהליך. לאחר הגדרת החשבון החדש, דאגו ליידע את הבנק הקודם (גם הבנק החדש יעשה זאת), וכן לקוחות, שותפים וכל גורם רלוונטי אחר. ספקו להם את פרטי החשבון המעודכנים כדי למנוע שיבושים בעסקאות אוטומטיות או הפקדות ישירות. בתוך כך, עקבו מקרוב אחר מעבר החשבון כדי למנוע בעיות.

ראוי לציין כי בעת ניוד חשבונות עסקיים ישנם מספר פרוטוקולים שלעיתים הבנקים פועלים לפיהם, והדבר משתנה מבנק לבנק ומעסק לעסק. לדוגמא, הבנק עשוי לבצע פעולות להערכת היציבות הפיננסית וכושר האשראי, תוך סקירה של דוחות כספיים, היסטוריית אשראי והחזרי מס. באופן כללי, ככל שהמצב הפיננסי של העסק או החברה טוב יותר, כך ניתן יהיה לקבל תנאים טובים יותר, הן במיקוח על תנאי החשבון החדש והן באשראי והלוואות בהמשך הדרך. 

 

לסיוע בתהליך פתיחת חשבון בנק לחברה בע"מ

ניוד חשבון בנק עשוי להתגלות כצעד משמעותי, המשפר את ההתנהלות הפיננסית של העסק או החברה. על ידי ביצוע הצעדים המומלצים במאמר הזה, ובעזרת מינוף המומחיות של קניג פיננסים, תוכלו לנווט בביטחון בתהליך המחקר וההשוואה, הגשת הבקשה ועמידה בפרוטוקולים של הבנק. אנשי המקצוע בחטיבת המימון ובחטיבת הייעוץ שלנו ישמחו לעמוד לרשותכם.

למידע נוסף על ניוד חשבון בנק לעסק, וכיצד אנו יכולים לתמוך בכם, צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 050-5921001.

 

אנחנו רוצים להאיר לכם את הדרך

לפגישת היכרות ללא התחייבות מלאו את הטופס

רוצים לקבל מאתנו מתנה ?

השאירו פרטים לקבלת המדריך להתנהלות בנקאית נכונה או לכל שירות אחר שלנו: