יועץ אסטרטגי עסקי - למה אתה צריך ייעוץ עסקי אסטרטגי?

פורסם בתאריך: 02 בפברואר 2024

בעסקים וארגונים רבים בישראל מתנהלים יותר בתגובה לאירועים ובניסיון לכבות שריפות, ופחות לפי ראייה ברורה לטווח הארוך. כאן בדיוק נכנס לתמונה ייעוץ אסטרטגי לעסקים המספק את תמונת העל ואת הקו העקבי והנכון לעסק. התהליך שמבוצע על ידי יועץ אסטרטגי עסקי מתאים לא רק לארגונים גדולים, אלא לחברות ועסקים מכל סדר גודל. במאמר הבא נשפוך אור על הנושא.

מהו בכלל ייעוץ עסקי אסטרטגי?

ניתן להגדיר ייעוץ אסטרטגי עסקי כתהליך של ניתוח העמדה הנוכחית של החברה או העסק, ופיתוח תוכנית להשגת יעדים עתידיים. יועצים אסטרטגיים עסקיים מסייעים לארגונים על ידי מתן ניתוח, הדרכה והמלצות לגבי היבטים שונים, כולל מגמות שוק, תחרות, תכנון פיננסי ואסטרטגיות צמיחה. המטרה העיקרית של ייעוץ אסטרטגי לעסק היא לסייע בקבלת החלטות מושכלות, ויישום אסטרטגיות שיובילו להצלחה ארוכת טווח.

ראוי לציין כי לאסטרטגיה עסקית יש הגדרות שונות, וגם התהליך משתנה מעסק לעסק. ואולם, מה שבטוח הוא שישנה חשיבות עליונה לתכנון ארוך טווח ולביצוע עקבי. למעשה, האסטרטגיה מספקת את מפת הדרכים, את התפיסה הכוללת אשר בעל העסק או מנהלי החברה מתנהלים לפיה, וממנה נגזרות הפעולות המבוצעות בשטח. בדרך זו שומרים על קו אחיד ועל היגיון ברור של ההתנהלות העסקית, מה שעוזר להתגבר על אתגרים בשוק מקומי ובינלאומי דינאמי.

תפקידו של יועץ אסטרטגי עסקי בתחילת התהליך

יועץ אסטרטגי עסקי משתמש בידע ובמומחיות נרחבים כדי לזהות הזדמנויות לצמיחה, להפחית סיכונים ולשפר את הביצועים הכוללים. איש המקצוע משתף פעולה עם בעלי העסק והמנהלים כדי להבין את המטרות, האתגרים והחזון לעתיד. 

בשלב הראשון של ייעוץ אסטרטגי, היועץ בוחן את כלל הפעילויות וההיבטים בעסק. בין היתר, נלקחים בחשבון המוצרים והשירותים, קהלי היעד, פעילות נוכחית, והיבטים לשיפור מבחינה כלכלית, תפעולית וארגונית. הסקירה הנרחבת של פעילויות העסק בכל התחומים, נועדה לזיהוי נכסים והזדמנויות, בעיות שיש לטפל בהן, נקודות תורפה ומוקדי כוח שינוצלו לבניית האסטרטגיה הנכונה. 

היועץ העסקי גם בוחן את המתחרים על הצלחותיהם ונקודות התורפה, נתח השוק והמטרות שלהם, ומתחיל לפתח עם הלקוח את המסרים המובילים לבידול עסקי. זאת, לאור היתרונות היחסיים והיותר משמעותיים של העסק מול מתחרים. כאמור, יש חשיבות גם להבנת הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים על מאפייניהם השונים, כך שניתן יהיה ליצור מענה נכון עבורם. ובנוסף, לצורך בניית האסטרטגיה ניתן מקום חשוב לחזון של הארגון, המגדיר את הערכים והמטרות שעומדים בבסיס כל פעילות. 

ייעוץ אסטרטגי לעסק- מהלכה למעשה

ייעוץ עסקי אסטרטגי עשוי להידרש למען מגוון מטרות, כגון יצירת יתרון על פני מתחרים, התפתחות לעבר שווקים חדשים, ועוד. יעדים אלו ונוספים עשויים להיות מושגים באמצעים שונים: 

– ניתוח שוק: זיהוי מגמות שוק, התנהגות לקוחות ותחרות כדי לעזור לעסקים להשיג יתרון תחרותי.

– תכנון פיננסי: פיתוח תוכניות פיננסיות אסטרטגיות, תקצוב וחיזוי כדי להבטיח יציבות כלכלית וצמיחה.

– פיתוח עסקי: סיוע בזיהוי הזדמנויות צמיחה חדשות, גיוון מקורות הכנסה והרחבת הנוכחות בשוק.

– הערכת ביצועים: ביצוע הערכות ביצועים מעמיקות לאיתור אזורים לשיפור ויישום אסטרטגיות יעילות ליעילות תפעולית.

יש להדגיש כי ייעוץ אסטרטגי לעסקים אינו מסתיים עם העלאת האסטרטגיה על הדף. כעת יש לעבור מהלכה למעשה וליישם את האסטרטגיה דרך מודל עסקי מתאים, או מספר מודלים שייבחרו בהמשך בהתאם לתוצאות ולשינויים בעסק ובענף. המודל העסקי הוא השלב הבא במשפך וממנו נגזרות התוכנית העסקית ותוכנית העבודה. כאשר תוכניות אלו נכתבות בעזרת אותו המומחה שסייע בבניית האסטרטגיה העסקית, מובטח כי תהיה הלימה אופטימאלית.

ייעוץ אסטרטגי עסקי עושים עם מומחים

לחברתנו למעלה מ- 20 שנות ניסיון בליווי עסקים, לרבות בכל הקשור לייעוץ אסטרטגי. הצוות שלנו מביא ראייה רחבה, בקיאות מעמיקה ורקורד מוכח במתן פתרונות אסטרטגיים מוצלחים למגוון רחב של לקוחות. אנו יודעים היטב שכל עסק הוא ייחודי, עם סט אתגרים ומטרות משלו, ולכן הדגש תמיד מושם על פתרונות מותאמים אישית. אנו פועלים בתקשורת פתוחה ובגובה העיניים, תוך יצירת אמון ושותפות חזקה עם הלקוח, אשר הצלחתו היא הצלחתנו.

לאורך השנים ליווני עסקים רבים שהצליחו לשגשג בשוק תחרותי. הניסיון והמומחיות שלנו יאפשרו גם לכם לקבל הבנה ברורה של העמדה הנוכחית של העסק, ולפתח אסטרטגיות יעילות לצמיחה עתידית. זכרו: באמצעות ייעוץ אסטרטגי אתם ממצבים את העסק בנקודת זינוק מצוינת להצלחה ארוכת טווח, ולהשגת יתרון תחרותי בענף.

אל תהססו לפנות אל צוות המומחים מחטיבת הייעוץ שלנו! אנחנו כאן כדי לעזור. למידע נוסף על ייעוץ אסטרטגי לעסק, צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 050-5921001.

 

אנחנו רוצים להאיר לכם את הדרך

לפגישת היכרות ללא התחייבות מלאו את הטופס

רוצים לקבל מאתנו מתנה ?

השאירו פרטים לקבלת המדריך להתנהלות בנקאית נכונה או לכל שירות אחר שלנו: