ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים - הדרך שלך להצלחה

פורסם בתאריך: 27 בינואר 2024

רבים מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים מעידים על קושי לשרוד, ובוודאי להצליח ולשגשג, במשק ישראלי תחרותי ותנודתי. אכן, בעלי העסקים האלה נאלצים לעיתים קרובות להתמודד עם אתגרים ייחודיים, כגון תקציב וכוח אדם מוגבל, ריבוי מטלות ועומס בשוטף, קושי בהשגת מימון בתנאים נוחים, ועוד הרשימה ארוכה. הבשורות הטובות הן, שלא חייבים לסחוב את העגלה לבד.

על מנת לעלות על המסלול להצלחה, ולשמור עליו לאורך זמן, חשוב לקבל ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים מבעלי מקצוע מיומנים. בשורות הבאות נסביר בקווים כלליים כיצד עובד ייעוץ וליווי לעסקים קטנים, ומה הוא יכול להעניק לכם.

 

החשיבות של ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

יש בעלי עסקים קטנים הסבורים כי ייעוץ עסקי שמור לשחקנים גדולים, אך האמת שונה מאוד. בפועל, ייעוץ לעסקים קטנים הינו פופולארי מאוד, ונחוץ לא פחות ואפילו יותר מאשר לעסקים גדולים. הסיבה לכך היא שבעסקים אלה בעל העסק נושא בקשת רחבה של תפקידים, מה שמחייב בקיאות רב תחומית כגון בנושאים פיננסיים, שיווקיים, מכירתיים, ניהול והנעת עובדים, וכדומה. והבעיה היא שלא כל בעל עסק קטן מחזיק בכל הכישורים הנדרשים. 

יתר על כן, מפאת העומס הרב, ההיקשרות הרגשית אל העסק והקושי להקצות זמן לכל המטלות הנדרשות, נוצרים חוסר סדר והרגלים לא טובים בחלק מהיבטי ההתנהלות. מכאן קצרה הדרך לבלגן כספי, לבעיות במורל של צוות העובדים, לקושי במכירות, במימון ובתזרים, וכן הלאה. 

עקב הסיבות הללו ונוספות, יש חשיבות עצומה לקבלת ליווי עסקי לעסקים קטנים, הניתן על ידי בעל מקצוע מיומן. לשם כך צריך לפנות אל יועץ לעסקים קטנים בעל השכלה כלכלית מקיפה וניסיון רב במתן ייעוץ לעסקים ממגזרים שונים. הכוונה ותמיכה של המומחה יכולות לעשות הבדל משמעותי ולסייע לעסק לשגשג ולהצליח.

מה כולל ליווי עסקי לעסקים קטנים

ליווי עסקים קטנים משתנה מעסק לעסק בהתאם לצרכים, מצבו, אופי פעילותו, הבעיות והאתגרים שהוא מתמודד איתם, וגם בהתאם למטרותיו ויעדיו. הנה מספר היבטים שהייעוץ עשוי לעסוק בהם:

  1. תמיכה פיננסית – השורה התחתונה של ייעוץ פיננסי לעסקים בינוניים או קטנים, הוא להגדיל את הרווחיות של העסק ואף להגדיל את המחזור. מטרה זו מושגת באמצעות קשת רחבה של התערבויות, כאשר הדגש הוא על הפן הפיננסי. כך למשל, הליווי הפיננסי יכול להתבטא בעזרה לבעל העסק להבין את התמונה הכלכלית לאשורה, בהמלצות ותובנות להתייעלות בהוצאות, איתור הזדמנויות להגדלת המכירות וניצולן, חיסכון בעלויות מימון, מתן כלים לניהול פיננסי נכון, ועוד.
  2. בניית תוכנית עסקית – במקרים רבים, ייעוץ עסקי לעסקים בינוניים או קטנים יכלול בנייה של תוכנית עסקית. מדובר בתוכנית המספקת תחזית של ההוצאות וההכנסות בעסק לשנה או השנתיים הקרובות ברמת החודש. התוכנית מגדירה יעדים ברורים ולוחות זמנים, נותנת פתרונות ישימים לבעיות, מגדירה צעדים לניצול הזדמנויות, ולמעשה עוסקת במכלול היבטי הפעילות בעסק. מכאן והלאה, התוכנית העסקית תתווה את הדרך שעליה יתקדם העסק בעתיד הנראה לעין, ותאפשר לבעליו ולמנהליו לשמור על הקו הנכון לתקופה ממושכת.
  3. ליווי לטווח ארוך – ליווי לעסקים קטנים אינו חייב להיות ארוך טווח. עם זאת, יש הבוחרים לקבל את הליווי לתקופות ארוכות על מנת שיהיה להם עוגן מקצועי. במקרה הזה, אנשי המקצוע שלנו נמצאים עבורכם כדי לתמוך בקבלת החלטות משמעותיות, כדי לנטר את התוצאות בשטח מול הצפי בתוכנית העסקית, כדי לטפל בבעיות שצצות ולבצע שינויים נחוצים, ועוד.
  4. תמיכה בנושאי מכירות ושיווק – לא פעם ייעוץ עסקי מתמקד גם בנושאי פרסום, שיווק ומכירות. המטרה היא לאפשר לעסק לבנות את אסטרטגיית השיווק שלו בצורה מקצועית, וליישם אותה דרך ערוצים אפקטיביים המתאימים לקהל היעד, למיתוג ולאופי הפעילות. הדגש הוא כמובן על איתור וניצול ערוצי שיווק ופרסום המביאים תשואה גבוהה ביחס לתקציב הנתון, וכן על אופטימיזציה של תהליכי המכירות בעסק.

אנחנו כאן כדי לעזור לכם

כאמור, פנייה לקבלת ייעוץ ממומחים יכולה לעשות הבדל משמעותי בעסקים קטנים ובינוניים. קניג פיננסים, שהוקמה על ידי הילה קניג, מציעה שירותי ייעוץ עסקי כלכלי המקיפים שורה ארוכה של תחומים ניהוליים, תפעוליים ופיננסיים. המומחים שלנו עומדים לרשותכם עם השכלה וידע כלכלי נרחב, ועם ניסיון רב מהשטח בליווי עסקים מכל סדרי הגודל ותחומי הפעילות. 

אל תהססו לפנות אל צוות המומחים שלנו! אנחנו כאן כדי לעזור. למידע נוסף על ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים, צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 050-5921001.

אנחנו רוצים להאיר לכם את הדרך

לפגישת היכרות ללא התחייבות מלאו את הטופס

רוצים לקבל מאתנו מתנה ?

השאירו פרטים לקבלת המדריך להתנהלות בנקאית נכונה או לכל שירות אחר שלנו: