מהו ייעוץ עסקי לניהול ובמה הוא תורם לך

פורסם בתאריך: 02 בפברואר 2024

ייעוץ עסקי ניהולי מתמקד בראש ובראשונה ביכולות הניהול שלך. הליווי שניתן על ידי אנשי המקצוע שלנו מעניק לך שורה ארוכה של כלים אפקטיביים, התורמים להתפתחות ברמה האישית והמקצועית כאחת. הכלים שניתן לך יכולים להזניק את העסק קדימה במישורים רבים, והם גם ילוו אותך בהמשך הדרך עוד שנים קדימה. בשורות הבאות נביא סקירה של ייעוץ ניהולי על ההיבטים השונים שלו.

 

ייעוץ עסקי ניהולי ממעוף הציפור

לא מעט בעלי עסקים מעוניינים לקבל עבור ניהול עסק ייעוץ מאנשי מקצוע. אמנם ישנם כישורים ויכולות שמקבלים עם שנות העבודה והניסיון, אך בסופו של דבר – את מה שלא יודעים צריך גם ללמוד מאחרים. אכן, בעסקים רבים וגם בקרב מנהלים, חסרים לעיתים כישורים הנוגעים לבניית אסטרטגיה עסקית מתאימה, לניהול פיננסי רציני, לניהול צוותים, קבלת החלטות, ניהול זמן וכן הלאה. מטבע הדברים, כל בעל עסק ומנהל זקוק לכלים אחרים, ואלו נבחנים על ידי אנשי המקצוע שלנו המלווים אותו. רגע לפני שנביא מספר דוגמאות מפורטות, נצביע ממעוף הציפור על מספר תחומים שבהם ייעוץ עסקי ניהולי יכול לעסוק:

1. תכנון וביצוע אסטרטגיים: כיצד לפתח מפת דרכים ברורה להצלחה, על ידי התאמה בין המטרות העסקיות שלך לאסטרטגיות ניתנות לפעולה.

2. שיפור יעילות תפעולית: זיהוי צווארי בקבוק, ייעול תהליכים והגברת היעילות התפעולית הכוללת.

3. טרנספורמציה ארגונית: כיצד מטפחים תרבות של חדשנות וזריזות, כדי להבטיח שהארגון או העסק ישגשג בשוק דינמי.

4. ייעוץ לניהול פיננסי: כיצד מייעלים ומדייקים את הביצועים הפיננסיים, משפרים את הרווחיות ומנהלים סיכונים בצורה יעילה.

5. ניהול שינויים: בתקופות של שינויים מהותיים, יש לדעת כיצד לנהל את הארגון או העסק תוך הבטחת מעבר חלק בכל המחלקות הרלוונטיות, בעלי התפקידים והעובדים.

 

כלים וכישורים שניתן לפתח בייעוץ עסקי ניהולי

ייעוץ ניהולי עשוי לעסוק כאמור בשורה ארוכה של תחומים. באופן כללי, המטרה היא להעניק למנהלים כלים המאפשרים להם לפתח את הכישורים האישיים, להתמודד באופן מיטבי מול אתגרים ולעמוד ביעדים. בין היתר, הייעוץ יכול להתמקד בהגדרה של חזון עסקי ואישי, ניהול והנעת עובדים, ניהול משימות, התגברות על חסמים בתחום השיווק והמכירה, הובלה ומנהיגות, מתן דוגמא אישית, מעורבות, אסרטיביות ועוד. לפניכם מספר דוגמאות ביתר פירוט:

  • ניהול סדרי עדיפויות, זמן ומשאבים – הייעוץ עשוי להתמקד בניהול המשאב החשוב ביותר שעומד לרשות בעל עסק ומנהל, שהוא כמובן הזמן. במהלך הייעוץ ניתנים כלים לניהול ומיצוי נכון ויעיל של המשאב, תוך קביעת סדרי עדיפויות ויישום התעדוף בשטח על ידי הקצאת זמנים הולמים לכל משימה.
  • ניהול פיננסי – בעלי עסקים רבים אינם מחזיקים בידע או בכישורים פיננסיים מצוינים. לכן, בתהליך של ייעוץ ניהולי ניתנים לא פעם כלים המסייעים להדק את היעילות הפיננסית, כגון מעקב והקפדה על דוח תזרים מזומנים, הבנת המצב הפיננסי לאשורו, הבנת ההשלכות והניואנסים של הלוואות, אפשרויות להתייעלות בהוצאות, ועוד.
  • ניהול צוותים – במהלך הייעוץ יכולים להינתן כלים המאפשרים לנהל צוותים באופן רווחי ויעיל יותר. לדוגמא, אילו תמריצים חומריים ורגשיים ניתן לתת לעובדים, כיצד להשתמש נכון בתמריצים, איך מודדים ביצועים, איך מגדילים מעורבות של עובדים בעסק, כיצד מגבירים את הזדהות העובד עם ערכי הארגון, כיצד מגבירים פריון, ועוד. 
  • האצלת סמכויות – זהו חלק בלתי נפרד מניהול עובדים וצוותים כאמור לעיל. במהלך הייעוץ ניתן ללמוד כיצד נמנעים ממצבים של ריכוזיות יתר של תפקידים ומשימות בידי בעל העסק או המנהל, וכיצד להאציל נכון משימות לעובדים תחתיו.
  • תקשורת בינאישית – בעולם הניהול קיימות גישות שונות למיומנויות ניהול בינאישיות, ולא פעם צריך לחדד אותן. כך למשל, יכולות ניהוליות רכות מערבות הקשבה, הערכה והבנה של העובדים, דבר התורם למורל, לסביבת עבודה פורה, לפתרון בעיות בין עובדים ולביטוי הכישורים של כל עובד. מאידך, יש לדעת לאזן בין היכולות הרכות ובין אסרטיביות המשדרת נוכחות בטוחה ושומרת על מסגרת וגבולות.
  • שיווק ומכירות – ייעוץ ניהולי לעסק יכול להתמקד גם ביכולות המכירה והשיווק של בעל העסק או המנהל, תוך מתן כלים לתמחור, לסגירת עסקאות ולשיווק אישי ושל מוצרי ושירותי העסק. כאשר המנהל מחזיק כלים מפותחים בתחומים אלו, הדבר מקרין למטה אל העובדים ואנשי המכירות. בנוסף, כלים אלו יסייעו לו לייצר שיתופי פעולה עסקיים ולקדם את העסק בערוצים אחרים, כמו נטוורקינג למשל.
  • קבלת החלטות – תוך כדי תהליך הייעוץ הניהולי יכולה להיבחן דרך קבלת ההחלטות בעסק בכלל, ושל בעל העסק פרט. במידת הצורך, ניתנות המלצות לפתרון חסמים ובעיות בקבלת החלטות, וניתנים כלים לביצוע תהליך קבלת החלטות ברור, מקצועי וממוקד.
  • ניהול ישיבה – הייעוץ עשוי להתמקד גם באופן שבו מתקיימות ישיבות בעסק או במחלקה, וכיצד הופכים אותן ליעילות, יצירתיות, פוריות ומובילות למשימות קונקרטיות לביצוע.

 

ייעוץ ניהול לעסקים – רק עם המומחים

למומחים של קניג פיננסים יש למעלה משני עשורים של  ניסיון בליווי עסקים, ובמתן כלים ניהוליים למנהלים, בעלי תפקידים ובעלי עסקים מכל המגזרים. אנו מאמצים גישה הוליסטית לייעוץ ניהולי, תוך שימוש במגוון רחב של מתודולוגיות וכלים המותאמים לצרכים הספציפיים שלך. על ידי שילוב הידע העמוק שלנו, החשיבה החדשנית והתובנות המדויקות, אנו מייצרים אסטרטגיות וכלים מעשיים, ישומיים ויעילים מאוד. 

הגישה הייחודית של קניג פיננסים תעזור גם לך לנווט בביטחון באתגרים המורכבים המתעוררים בנוף העסקי המשתנה ללא הרף.

אל תהסס לפנות אל צוות המומחים מחטיבת הייעוץ שלנו! אנחנו כאן כדי לעזור. למידע נוסף על ייעוץ ניהולי לבעלי עסקים ומנהלים, צור איתנו קשר עוד היום בטלפון 050-5921001.

 

אנחנו רוצים להאיר לכם את הדרך

לפגישת היכרות ללא התחייבות מלאו את הטופס

רוצים לקבל מאתנו מתנה ?

השאירו פרטים לקבלת המדריך להתנהלות בנקאית נכונה או לכל שירות אחר שלנו: