פתיחת חשבון חברה בע"מ - הגשת בקשה, מסמכים, פרוטוקול ועוד

פורסם בתאריך: 02 בפברואר 2024

ברוכים הבאים לקניג פיננסים, השותף המהימן שלכם בייעוץ וגיוס משאבים למגזר הפרטי והציבורי. עם למעלה מ-20 שנות ניסיון בתמיכה לעסקים, אנחנו כאן כדי להדריך אתכם גם בתהליך פתיחת חשבון חברה בע"מ. במאמר זה, נספק תובנות מפורטות והנחיות שלב אחר שלב עד פתיחת חשבון בנק לחברה בע מ באופן נכון ומוצלח.

מדוע בכלל חשוב לפתוח חשבון בנק לחברה בע"מ

לפני שנעמיק בתהליך, הבה נבדוק מדוע פתיחת חשבון בנק לחברה בערבון מוגבל היא חיונית. ובכן, חברה בערבון מוגבל הינה ישות משפטית עצמאית, שמפרידה את הנכסים האישיים שלכם מאלה של העסק. על ידי פתיחת חשבון חברה ייעודי, אתם שומרים על רישומים פיננסיים ברורים, משפרים את המקצועיות ומבטיחים ציות לחוק. בנוסף, החשבון מאפשר לכם לנהל כספים ביעילות, לבנות היסטוריית אשראי ולפשט את הגשת המס. למעשה, לפי סעיף 19 להוראות ניהול ספרים, קיום חשבון עסקי הינו בגדר חובה לחברה בע"מ, ולכן מהווה חלק בלתי נפרד מהקמתה והתנהלותה.

לפניכם מספר היבטים ביתר הרחבה:

  • הפרדה בין הנכסים וההתחייבויות של החברה לבין הנכסים וההתחייבויות האישיים של בעלי המניות והמנהלים. חשבון בנק נפרד מאפשר לחברה לשמור על הפרדה ברורה בין הפעילות הפיננסית שלה לבין הפעילות הפיננסית של בעלי המניות והמנהלים. הדבר חשוב, בין היתר, מכיוון שבמקרה שהחברה נקלעת לקשיים כלכליים, הנושים לא יוכלו לגשת לנכסים האישיים של בעלי המניות או המנהלים.
  • שקיפות וניהול פיננסי טוב יותר: חשבון בנק נפרד מקל על בעלי המניות והמנהלים של החברה לעקוב אחר הפעילות הפיננסית שלה. הדבר מאפשר להם לקבל החלטות עסקיות מושכלות יותר.
  • עמלות נמוכות יותר: חלק מהבנקים מציעים הטבות לבעלי חשבונות בנק עסקיים, כגון עמלות נמוכות יותר על העברות בנקאיות, כרטיסי אשראי ושירותים פיננסיים אחרים.
  • תנאי הכרחי למימון: פתיחת חשבון בנק נפרד לחברה בע"מ היא תנאי הכרחי לקבלת הלוואות ממוסדות פיננסיים.

אז מהם השלבים לפתיחת חשבון חברה בע"מ

פתיחת חשבון לחברה בע"מ היא הליך פשוט יחסית, אך קודם דורש הכנה מראש של המסמכים הנדרשים: הנה השלבים לפתיחת חשבון אחד אחרי השני:

  1. הכנת מסמכים לפתיחת חשבון בנק לחברה. יש לציין כי המסמכים עשויים להשתנות עמט מבנק לבנק, אך בדרך כלל הם כוללים:
    • תעודת התאגדות מרשם החברות.
    • דו"ח מעודכן מרשם החברות.
    • תקנון חברה עם חותמת של רשם החברות.
    • פרוטוקול אסיפה כללית של בעלי המניות עם החלטות החברה, המאשר פתיחת חשבון בנק.
    • אישור עורך דין על המסמכים.
    • אם החברה קיימת, יש לעיתים לצרף גם דוחות כספיים עדכניים.
  2. בחירת הבנק: ישנם בנקים רבים בישראל המציעים חשבונות בנק לעסקים. מומלץ לבדוק את ההצעות השונות ולבחור את הבנק שמציע את התנאים הטובים ביותר עבור החברה שלכם.
  3. יצירת קשר עם הבנק: לאחר שבחרתם את הבנק, יש ליצור קשר עם סניף הבנק הקרוב למקום העסק. הבנקאי יספק לכם את המידע וההנחיות הדרושות לפתיחת חשבון.
  4. הגשת בקשה לבנק: כדי לפתוח את החשבון, אחד מבעלי המניות או המנהלים, או מיופה כוח מטעמכם, יצטרך להגיע לסניף הבנק עם המסמכים הדרושים. הבנקאי יבדוק את המסמכים ויציג את תנאי החשבון. לאחר מכן, ניתן לחתום על טופס פתיחת חשבון. חשוב להדגיש כי החשבון נפתח על שם החברה, ולא על שם אדם מסוים.
  5. קבלת חשבון הבנק: לאחר החתימה על טופס פתיחת החשבון, הבנקאי יספק לכם את פרטי חשבון הבנק שלכם. בהמשך, לאחר ביצוע פרוטוקול פתיחת חשבון בנק לחברה בתוך הבנק עצמו, תוכלו להתחיל להשתמש בחשבון.

פרוטוקול הבנק לפתיחת חשבון חברה

בעת פתיחת חשבון חברה, הבנקים פועלים לפי פרוטוקולים מסוימים כדי לשמור על אבטחה, לדבוק בתקנות ולהעריך את היציבות הפיננסית של העסק. למשל הבנקים דורשים הוכחה לקיומה החוקי ולרישום החברה. כמו כן, במידה ומדובר בחברה קיימת, כדי להעריך את היציבות הפיננסית ואת כושר האשראי, הבנקים עשויים לסקור את הדוחות הכספיים, החזרי המס והיסטוריית האשראי. הפגנת מצב פיננסי בריא תעזור לבנות אמון ולהגדיל את הסבירות לפתיחת חשבון מוצלחת. מעבר לכך, הבנקים מחוייבים לעמוד בתקנות איסור הלבנת הון. כחלק מהפרוטוקול, הם עשויים לבקש תיעוד נוסף, כגון הוכחת מקור הכספים, כדי להגן מפני פעילויות פוטנציאליות של הלבנת הון.

מספר טיפים לפתיחת חשבון בנק לחברה בע"מ

  • החלו בתכנון מוקדם. לפני שתגיעו לסניף הבנק, ודאו שאתם מוכנים עם כל המסמכים הדרושים. רשימת המסמכים הנדרשת משתנה בין בנקים, אך בדרך כלל כוללת את המסמכים הבאים:
  • עשו סקר שוק. בדקו את התנאים והתעריפים שמציעים הבנקים השונים. שימו לב לעלויות הפתיחה, דמי הניהול, עמלות העברות בנקאיות ועמלות אחרות.
  • התמקחו על תנאים. אל תחששו להתמקח עם הבנק על תנאי החשבון. אתם יכולים לבקש הנחות על דמי הניהול או עמלות אחרות.
  • בחרו בבנק המתאים לצרכים שלכם. בנוסף לתנאים והתעריפים, חשוב לבחור בבנק שמציע את השירותים והמוצרים שאתם זקוקים להם. לדוגמה, אם אתם מתכננים להעביר כספים לחו"ל, כדאי לבחור בבנק שמציע שירותי העברות בנקאיות בינלאומיות.
  • חפשו ייעוץ מומחה: המומחיות של קניג פיננסים בתחום זה יכולה להדריך אתכם בפרוטוקול מורכב ולהבטיח תהליך מוצלח וחלק.

לסיוע בתהליך פתיחת חשבון בנק לחברה בע"מ

פתיחת חשבון לחברה בע"מ הינה צעד משמעותי לקראת ביסוס פיננסי, וחלק בלתי נפרד מתהליך הקמת החברה. על ידי ביצוע השלבים המתוארים במאמר זה, ומינוף המומחיות של קניג פיננסים, תוכלו לנווט בביטחון בתהליך הגשת הבקשה, ולעמוד בפרוטוקולים של הבנק. אנשי המקצוע בחטיבת המימון ובחטיבת הייעוץ שלנו ישמחו לעמוד לרשותכם.

למידע נוסף על פתיחת חשבון חברה בערבון מוגבל, וכיצד אנו יכולים לתמוך בכם, צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 050-5921001.

 

אנחנו רוצים להאיר לכם את הדרך

לפגישת היכרות ללא התחייבות מלאו את הטופס

רוצים לקבל מאתנו מתנה ?

השאירו פרטים לקבלת המדריך להתנהלות בנקאית נכונה או לכל שירות אחר שלנו: