רכישה ומכירה של חברות

פורסם בתאריך: 23.08.2023
 
רכישה ומכירה של חברות יכולה להיות הזדמנות עסקית מצויינת.
חושבים לרכוש חברה או למכור חברה? הנה כמה תובנות שאנחנו למדנו מליווי של עסקאות מסוג זה.
תמיד עולה ההתלבטות האם לרכוש את הח"פ הקיים יחד עם שם החברה, או לרכוש את הפעילות החברה תחת ח"פ חדש.
חשוב לדעת שכאשר אנו רוכשים את מניות החברה הנרכשת, אנו מקבלים על עצמנו גם חשיפות עתידיות בגין פעולות שנעשו בה בעבר שלא היו ידועות בעת חתימת ההסכם, כגון: תביעות משפטיות עתידיות או שומות עתידיות של מס הכנסה. לעומת זאת, כאשר אנו רוכשים רק את הפעילות של החברה הנרכשת, אנו יכולים לבחור לרכוש רק את הנכסים הספציפיים בהם אנו מעוניינים. במקרה כזה, אנו בדרך כלל רוכשים אותה נקייה מכל עסקי וסיכוני העבר, ויכולים להתחיל דף חדש לגמרי.
במקרים רבים, עסקת רכישת פעילות של חברה נרכשת מצריכה קבלת הסכמות מגורמים נוספים והיתרים מגופים ורשויות. בעסקת רכישת מניות, השינוי הינו רק בזהות בעלי המניות, מה שלא תמיד מצריך הסכמות של צדדים שלישיים רבים.
מוכרים בדרך כלל יעדיפו עסקה של מכירת מניות על פני עסקה של מכירת פעילות, זאת מכיוון שעסקת מכירת מניות מחייבת אותם במס על רווח ההון מהמכירה בלבד.
לעומת זאת, כאשר נמכרת הפעילות, נטל המיסוי על המוכרים יהיה במקרים רבים כבד יותר.
הערך שמוביל אותנו בליווי עסקאות מהסוג הזה היא בראש ובראשונה ההבנה, שכדי שהעסקה תהיה מוצלחה היא חייבת להיות WIN-WIN.
מעבר למיסוי ולמחיר חשוב לזכור שאנחנו עושים עסקה בין אנשים, הרבה פעמים לרגשות והקשר הרגשי עם העסק הנמכר יש השפעה וחייבים לגלות רגישות.
החברה שלנו מתמחה בהכנת תוכנית עסקית לצורך מכירה או רכישה הכוללת את התחזיות והפוטנציאל הגלום, ניתוח הפעילות הקיימת וחיבור בין כל הגורמים : עו"ד מלווה, בנק ממן, ורו"ח של שני הצדדים עד להשלמת העסקה.

אנחנו רוצים להאיר לכם את הדרך

לפגישת היכרות ללא התחייבות מלאו את הטופס

רוצים לקבל מאתנו מתנה ?

השאירו פרטים לקבלת המדריך להתנהלות בנקאית נכונה או לכל שירות אחר שלנו: