שירותי ניהול פיננסי במיקור חוץ: ייעול הפעילות הפיננסית בעסק

פורסם בתאריך: 27 בינואר 2024

כבעל עסק, אתה מבין בוודאי את החשיבות של ניהול פיננסי יעיל לצמיחה והצלחה. עם זאת, המורכבות של תכנון פיננסי וניתוח הנתונים גוזלת זמן רב ומחייבת בקיאות כלכלית מעמיקה. לכן, בעסקים בינוניים וגדולים תפקיד זה שמור למנהל הכספים, אך לא כל עסק יכול להרשות לעצמו להחזיק את איש המקצוע בשורותיו. כאן נכנסים לתמונה שירותי ניהול כספים במיקור חוץ.

אנו בקניג פיננסים מתמחים במתן פתרונות ניהול פיננסיים מקיפים לעסקים. עם 20 שנות ניסיון בליווי עסקים, צברנו מומחיות בייעוץ פיננסי וגיוס משאבים, וסייענו לעסקים רבים לעלות על דרך המלך של שגשוג והצלחה. בשורות הבאות נבחן את היתרונות של שירותי ניהול כספים במיקור חוץ ולמי הם מתאימים.  

 

מהו בעצם ניהול פיננסי במיקור חוץ

ניהול כספים חיצוני משמעו, שאנשי מקצוע בעלי הכשרה והשכלה כלכלית מעמיקה, עם רקע עסקי משמעותי ורב שנים, מטפלים בהיבטים הפיננסיים השונים של העסק. המטרה של שירות ניהול כספים חיצוני היא לשפר באופן מתמיד את ענייניו הכלכליים של העסק, תוך ביצוע ניתוחים, הבנת המצב הכלכלי לאשורו, תכנון מהלכים כלכליים והבנת השלכותיהם, וביצוע קשת רחבה של פעולות להבטחת הרווחיות וצמיחת העסק.

אכן, מנהל כספים במיקור חוץ עשוי לבצע פעולות רבות, המשתנות מעסק לעסק בהתאם לצרכיו, היקף פעילותו ואופייה המיוחד. כך למשל, מנהל כספים חיצוני עשוי לטפל בכל הקשור למסגרת האשראי מול הבנק, בניית ועדכון דו"ח תזרים מזומנים, בניית תוכניות להתייעלות, ובניית תוכניות הבראה כלכלית במידת הצורך. כמו כן, סמנכל כספים חיצוני עשוי לעסוק בטיפול באשראי ספקים, השגת מימון מול גורמים רלוונטיים, הכנה של תקציב שנתי, הכנת תוכנית פיננסית, ניהול סיכונים, הובלה של תהליכים מול משקיעים ושותפים, ייעוץ בנושאי משכורות ותנאים, טיפול בנושאים הקשורים לגבייה, עבודה מול גורמים מקצועיים כמו רואה החשבון וחשב השכר של העסק, ועוד הרשימה ארוכה.

ממבט על, שירותי ניהול כספים במיקור חוץ מספקים תמונה ברורה ומדויקת של מצב ההכנסות וההוצאות בעסק, מצב התזרים, הרווח הגולמי, התפעולי והנקי, ושל התוצאות בשטח אל מול התחזיות – כולל הסיבות לפערים בין הצפי למה שקורה בפועל. כמו כן, cfo במיקור חוץ מאפשר לבנות אסטרטגיות מותאמות ונכונות, בין אם בתחום השיווק והמכירות, בתוכנית העסקית ובתוכנית העבודה של העסק, ולבצע שינויים תכופים המובילים לאופטימיזציה של המצב הכלכלי בכל עת.

 

מהם היתרונות של שירותי ניהול פיננסי במיקור חוץ

יש לא מעט יתרונות לקבל שירותי ניהול כספים במיקור חוץ. הנה המרכזיים שבהם:

  1. חיסכון בעלויות – כמו בשירותים אחרים המתקבלים במיקור חוץ, מתקבל חיסכון משמעותי בעלויות. כפי שאמרנו, מרבית העסקים הקטנים, ולעיתים גם עסקים בינוניים, אינם יכולים להרשות לעצמם להעסיק מנהל כספים אין-האוס. על פי רוב מדובר באיש מקצוע מיומן הממלא תפקיד בכיר למדי בעסק, ולפיכך משכורותו והתנאים הלווים אליה אינם מבוטלים. לעומת זאת, קבלת השירות במיקור חוץ חוסך את העלויות הגבוהות של אדם במשרה מלאה, דבר המפנה משאבים לא מעטים שיוקצו לתחומים אחרים בעסק.
  2. מומחיות וידע – יתרון משמעותי נוסף הוא המומחיות והניסיון שמציעים אנשי המקצוע שמספקים שירותי ניהול פיננסי במיקור חוץ. מדובר במומחים עם השכלה פיננסית משמעותית, וניסיון רב שנים בליווי של עסקים ממגזרים שונים. ניסיונם העשיר עומד לרשות בעל העסק בכל עת, עם תובנות, המלצות, ראייה אובייקטיבית ויכולת להציע פתרונות אפקטיביים. כאמור, לעיתים מדובר ביותר ממנהל אחד המלווה את העסק, כלומר בצוות מיומן המסוגל להעניק מענה מקיף יותר, עם תובנות יקרות ערך המותאמות לצרכים הייחודיים של הלקוח.
  3. מענה אמיתי, מהיר ואפקטיבי – יש בעלי עסקים שאינם יכולים להרשות לעצמם סמנכ"ל כספים פנימי ולכן מסתמכים על רואה החשבון והדוחות שלו. עם זאת, חשוב להבין כי אין זה מתפקידו או מהכשרתו של רואה החשבון לנהל את הפן הפיננסי של העסק. יתר על כן, הסתמכות על הדוחות שלו עלולה להוביל לטעויות שיעלו ביוקר, שכן הדוחות אינם מציגים את מלוא התמונה, אינם מביאים נתונים שבאמת רלוונטיים לניהול השוטף, וממילא גם מביאים תמונה שהוקפאה בזמן מספר חודשים לאחור. אפילו אם רואה החשבון מספק דוח רבעוני, הרי שהמסקנות והצעדים שניתן לגזור מהדוח אינם משתווים לדוחות ולייעוץ של מנהל כספים חיצוני, המציג תמונה מדויקת ומלווה בתובנות מדי חודש בחודשו.
  4. פינוי בעל העסק לפעילויות הליבה – מיקור חוץ של הניהול הפיננסי מאפשר לבעל העסק להתמקד בפעילויות הליבה שלו. אכן, הניהול הפיננסי גוזל זמן יקר, ועל ידי הפקדת הפעילות הפיננסית בידי מומחים ניתן להקדיש יותר זמן ותשומת לב לתחומים שבהם בעל העסק באמת מצטיין, כגון פיתוח מוצרים חדשים או הרחבת בסיס הלקוחות. שינוי המיקוד מקדם הקצאת משאבים טובה יותר וקבלת החלטות אסטרטגית, ועוזר לעסק לשגשג בשוק תחרותי. מטבע הדברים, אנשי המקצוע החיצוניים מביאים בקיאות מעמיקה בהרבה בתחומים הכלכליים יחסית לבעל העסק, מה שמשפר באופן דרסטי את ההתנהלות והביצועים.
  5. מדרגיות וגמישות – ככל שהעסק גדל או מתרחב לשווקים חדשים, הצרכים הפיננסיים עשויים להשתנות. עם שירותים במיקור חוץ ניתן להתאים אישית את פתרונות הניהול הפיננסי כך שיתאימו לדרישות המתפתחות. גמישות זו מבטיחה שהפעילות הפיננסית תישאר יעילה ואפקטיבית, ללא קשר לגודל או מורכבות העסק, וללא בזבוז מיותר של משאבים על העסקת מנהל כספים פנימי בהיקף משרה שאינו מצדיק את עצמו.

 

איך אנחנו יכולים לעזור לכם

בקניג פיננסים מציעים מגוון שירותי ייעוץ עסקי כלכלי העונים על צרכי הניהול הפיננסי של עסקים. אנו נעבוד אתכם בשיתוף פעולה הדוק כדי להבין את היעדים העסקיים ולפתח פתרונות ניהול פיננסיים מותאמים אישית. שירותי הייעוץ וגיוס המשאבים שלנו יכולים לסייע בפיתוח תוכניות פיננסיות יעילות ואסטרטגיות גיוס כספים נכונות, כדי לעזור להבטיח את המשאבים הדרושים להמשך צמיחת העסק.

אל תהססו לפנות אל צוות המומחים שלנו! אנחנו כאן כדי לעזור. למידע נוסף על ניהול כספים במיקור חוץ צרו איתנו קשר עוד היום בטלפון 050-5921001.

 

אנחנו רוצים להאיר לכם את הדרך

לפגישת היכרות ללא התחייבות מלאו את הטופס

רוצים לקבל מאתנו מתנה ?

השאירו פרטים לקבלת המדריך להתנהלות בנקאית נכונה או לכל שירות אחר שלנו: