מיחזור משכנתא - מדריך מקיף להבנת התהליך ובדיקת כדאיות

מיחזור משכנתא הוא כלי פיננסי חשוב שיכול לסייע למשפחות רבות לחסוך סכומי כסף משמעותיים לאורך זמן. רוצים להבין מה זה מחזור משכנתא? מבקשים להבין איך מתבצע תהליך מיחזור משכנתא? או אולי אתם מעוניינים לבצע בדיקת כדאיות מיחזור משכנתא? אם כן, בקניג פיננסים תקבלו מענה מקצועי שלם ותשובות לכל השאלות. לנוחיותכם, תוכלו להתחיל להבין את המשמעות של תהליך מחזור משכנתה במאמר הבא.

 

מהו מיחזור משכנתא?

ישראלים רבים שמעו על האפשרות, אבל לא באמת מבינים מה זה מיחזור משכנתא. ובכן, מיחזור משכנתאות הינו תהליך שבו לווה המשכנתא פונה לבנק או למוסד פיננסי אחר כדי לקבל הלוואת משכנתא חדשה, בתנאים משופרים, במטרה להחליף את ההלוואה הקיימת. התהליך מאפשר ללווה לנצל שינויים בשוק כמו ירידה בריביות או שיפור במצבו הפיננסי כדי להשיג תנאי משכנתא טובים יותר, מה שיכול להביא לחיסכון משמעותי ביותר.

 

מתי כדאי לבצע מיחזור משכנתא?

קיימות מספר סיבות עיקריות שבגללן ייתכן ותרצו לשקול לבצע מיחזור משכנתא:

  • ירידת ריביות: אם לקחתם משכנתא בתקופה שבה הריביות היו גבוהות יחסית, ייתכן שכיום תוכלו לקבל משכנתא בריבית נמוכה יותר. מיחזור משכנתא בתנאים אלו עשוי לחסוך לכם כסף רב לאורך זמן.
  • עליית ריביות: אם אתם מתמודדים עם קשיים בהחזר המשכנתא בעקבות עליית ריביות, ייתכן שמיחזור משכנתא יאפשר לכם לפרוס את התשלומים לתקופה ארוכה יותר ולהקטין את ההחזר החודשי.
  • גידול בהכנסות: אם הכנסתכם גדלה משמעותית מאז לקיחת המשכנתא, ייתכן שתוכלו להרשות לעצמכם תמהיל משכנתא אטרקטיבי יותר, הכולל ריבית נמוכה יותר או תקופת החזר קצרה יותר.
  • ירידה בהכנסות: אם הכנסתכם ירדה משמעותית, ייתכן שמיחזור משכנתא יאפשר לכם לפרוס את התשלומים לתקופה ארוכה יותר ולהקטין את ההחזר החודשי.
  • שינוי בצרכים המשפחתיים: אם משפחתכם גדלה או שאתם מתכננים רכישות גדולות, ייתכן שתרצו לשקול מיחזור משכנתא לצורך גיוס הון נוסף.
  • רצון בשינוי מסלול משכנתא: אם אתם לא מרוצים ממסלול המשכנתא הנוכחי שלכם, ייתכן שתוכלו לבצע מיחזור משכנתא ולעבור למסלול אחר, כמו מסלול בריבית קבועה, משתנה או צמודה למדד.

 

כיצד מתבצע תהליך מיחזור משכנתא

תהליך מיחזור משכנתא מורכב מכמה שלבים עיקריים:

  • איסוף מסמכים ומידע רלוונטי על המשכנתא הקיימת (יתרת ההלוואה, ריבית, הצמדה, תנאים מיוחדים וכו').

  • פנייה למספר בנקים ומוסדות פיננסיים לקבלת הצעות מיחזור. מומלץ להשוות בין מספר הצעות כדי להשיג את התנאים הטובים ביותר.

  • השוואה מדוקדקת בין ההצעות השונות, תוך התייחסות לכל הפרמטרים (ריבית, הצמדה, עמלות, דמי פירעון מוקדם וכו'). 

  • בחירת ההצעה המשתלמת ביותר וחתימה על הסכם מיחזור משכנתא מול הבנק או המוסד הפיננסי הנבחר. 

  • לוקחים משכנתא חדשה עבור יתרת הסכום של המשכנתא הנוכחית, תוך בחירה במסלולים בתנאים המתאימים לכם.

  • עם המשכנתא החדשה יש לפרוע את יתרת המשכנתא הקודמת, ובמידת הצורך משלמים עמלה עבור  פירעון מוקדם.

  • מתחילים לשלם את ההחזרים החודשיים של המשכנתא החדשה בתנאים ובמסלול חדש.

 

איך מבצעים בדיקת כדאיות מיחזור משכנתא?

כדי לבדוק את כדאיות מיחזור משכנתא, יש לבצע את הבדיקות הבאות:

  • מוציאים דוח של יתרות משכנתא, המפרט את התנאים של המשכנתא הנוכחית שלכם. דוח זה  כולל חלוקה למסלולים, כאשר בכל מסלול מפורט הסכום שלו, התקופה שלו, הריבית עבורו, גובה ההחזר החודשי, וכן באם מסלול זה יש עמלת פירעון במקרה של מחזור משכנתא.

  • במידה ומחזור משכנתא כרוך בעמלות פירעון מוקדם או בעמלות הפרשי היון, יש לחשב את גובה העלויות האלו.

  • משווים בין תנאי מסלולי המשכנתאות המוצעות כיום בשוק  לאלו שיש במשכנתא הנוכחית.
  • בודקים במה מסתכמת פריסת הלוואה על פני זמן ממושך ומחליטים על אורך ההלוואה המתאים.

  • מחשבים את  החיסכון הכולל לאורך תקופת ההלוואה, כשלוקחים בחשבון גם את העלויות הנלוות.

 

החשיבות של ייעוץ מקצועי בתהליך מיחזור משכנתא

יש חשיבות רבה מאוד לייעוץ מקצועי בתהליך מיחזור משכנתא, מגורם שמבין בעסקאות נדל"ן ובמשכנתאות בכלל. בקניג פיננסים מחזיקים בידע נרחב ובניסיון עשיר, וביכולתנו לזהות את ההצעות המשתלמות ולכוון אתכם לתנאים הטובים ביותר עבורכם, לרבות אפשרויות שאולי לא הייתם מודעים אליהן.

אנו גם מנוסים בהתנהלות מול הבנקים ויכולים לנהל משא ומתן על תנאים טובים יותר, כמו ריבית נמוכה יותר, עמלות מופחתות או תנאים נוספים שמיטיבים עם הלקוח. כל זאת בליווי לכל אורכו של ההליך, מענה לכל שאלה ותמיכה מקצועית בכל שלב. 

מכיוון שתהליך מחזור משכנתא עשוי להיות מורכב וגוזל זמן, סיוע מקצועי גם יהפוך את ההליך להרבה יותר מהיר ופשוט עבורכם. אנו נבצע את כל השלבים של השוואת הצעות, ניהול משא ומתן עם הבנקים והשלמת כל הניירת הדרושה להליך. בנוסף, אנו נדאג לבדוק את מצבכם הפיננסי האישי ולהתאים את ההלוואת המשכנתא החדשה לצרכים וליכולות שלכם, בין אם על ידי התאמת ההחזר החודשי, קיצור תקופת ההלוואה או מציאת תנאים מיוחדים שמתאימים לכם. 

אי לכך, פנייה אלינו היא ללא ספק השקעה חכמה, שיכולה לחסוך לכם כסף רב ולהבטיח שתהליך מיחזור המשכנתא יתבצע בצורה חלקה ומוצלחת.

לפגישת ייעוץ וקבלת מידע נוסף צרו קשר עם קניג פיננסים בטלפון 050-5921001

אנחנו רוצים להאיר לכם את הדרך

לפגישת היכרות ללא התחייבות מלאו את הטופס

רוצים לקבל מאתנו מתנה ?

השאירו פרטים לקבלת המדריך להתנהלות בנקאית נכונה או לכל שירות אחר שלנו: