יועץ משכנתאות מלווה את כל התהליך המימוני מול הבנקים, מקל ומפחית את עניין הביורוקרטיה, חוסך זמן רב של התרוצצויות ופגישות בין הבנקים וכמובן, אחראי לקבלת התנאים הטובים ביותר.

הדבר שהכי חשוב בקבלת משכנתאות הוא הריביות. רוב האנשים בטוחים שהם יכולים להשיג את התנאים הכי טובים לבד מהבנק על ידי מיקוח בין 2-3 בנקים ובכך התהליך יסתיים. זה לא כל כך פשוט.

קודם כל, יש לבדוק מה בכלל הסיכוי שלכם לקבל את המשכנתא הרצויה. יועץ משכנתא הוא בעצם מתכנן פיננסי, ותפקידו לבדוק בראש ובראשונה האם יש התכנות עסקה. הוא לוקח בחשבון את כל הנתונים הפיננסיים של הלווים, כושר החזר, העדפות כלכליות, פירעון עתידי ובונה תכנית פיננסית שנקראת תמהיל משכנתא – חלוקת המשכנתא למסלולים השונים. יועץ משכנתאות מבצע מספר סימולציות ומציג אותן ללקוח במטרה לשקף לו את האפשרויות השונות והשפעתן על המשכנתא הן בהווה והן בעתיד. רק לאחר מכן, מגיש יועץ המשכנתאות את התוכנית למכרז ריביות בין הבנקים השונים, במטרה להשיג את הריביות המינימליות ביותר ואף להפחתה משמעותית בעלויות נלוות נוספות, כמו, למשל, עמלת פתיחת תיק.

יתרה מזאת, עסקת נדל"ן לא תמיד קמה ונופלת על תנאים טובים, אלא קודם כל על אישור עקרוני לעסקה, ובמקרים מורכבים צריך לדעת להתאים את סוג העסקה לבנק הרלוונטי. יש הבדלים גדולים בין הבנקים, למרות מה שכולם חושבים, כך שייעוץ משכנתא לא חוסך רק הרבה מאוד כסף אלא לעיתים יכול פשוט להציל את העסקה.

רוצים לקבל מאתנו מתנה ?

השאירו פרטים לקבלת המדריך להתנהלות בנקאית נכונה או לכל שירות אחר שלנו: