אתם יודעים מי הקבלן?

מומלץ לבקר בפרויקטים אחרים של הקבלן ולבקש חוות דעת של דיירים שקיבלו מפתח, ולשאול אותם שאלות כמו האם הקבלן עמד בהתחייבויות שלו? האם עמד בלוחות הזמנים? האם הם מרוצים מאיכות הבנייה? ואיך הקבלן טיפל בליקויים, אם היו כאלו?

כדאי לעבור על חוזה הקבלן עם עורך דין מטעמכם ולוודא כי החוזה כולל את אחריות הקבלן כלפיכם. בין היתר, על החוזה לפרט מה יקרה אם הקבלן לא יעמוד בלוחות הזמנים, מה משך תקופת האחריות שלו לתיקון ליקויים לאחר מסירת הדירה, אילו תיקונים כוללת האחריות.

בנוסף יש לדרוש מהקבלן ערבויות לביצוע העבודה ואישור של הבנק המלווה.

אתם יודעים מה אתם קונים?

ברכישת דירה חדשה מקבלן, "על הנייר", אי אפשר לראות את הדירה או אפילו דירה לדוגמה באותו פרויקט. לפעמים כל מה שאפשר לראות זה מגרש או שלד של בניין, ובשכונה חדשה לא תוכלו לראות אפילו את הסביבה. לכן, חשוב לבקש מהקבלן כמה שיותר מידע, למשל:

דבר ראשון, היכן מתוכנן לקום הפרוייקט, האם יש גישה לשירותים קיימים או מתוכננים כמו: מוסדות חינוך, שטחי מסחר, גני משחקים וכו,

הדירה: בקשו לראות את תוכנית הדירה, הדמייה של החדרים ואת מפרט הדירה לדוגמה: סוג הריצוף, איבזור המטבח, גודל הדירה, מספר החדרים, גודל כל חדר, כיווני אוויר, מחסן, חניה ועוד. בנוסף, בדקו מהי העלות של שינויים שתרצו לבצע בדירה והאם הקבלן מבצע אותם.

הבניין: לרוב תוכלו רק להתרשם מהדמיה של הבניין. חשוב שתבקשו לקבל נתונים על הבניין, מה נמצא בסמוך לבניין (לאן פונה הדירה?), כמו מספר הקומות והדירות, סוגי הדירות, מספר הדירות בקומה, מספר מעליות, פירוט השטחים המשותפים, הדמיית הכניסה והלובי, סוגי חניות וכו'.

מהו מועד קבלת המפתח?

שימו לב שהדירה שתרכשו עשויה להיות בשלבי בנייה וכי נדרש עוד זמן ממושך עד שתוכלו להיכנס אלייה. במהלך התקופה הזו, תצטרכו לשלם גם תשלומי הרכישה (בהתאם לחוזה הרכישה) וגם לשלם דמי שכירות או משכנתא קיימת על הבית בו אתם מתגוררים כעת. לכן, חשוב שתתחשבו מראש במשך תקופת החפיפה הזו ותוודאו שתוכלו לעמוד בהוצאות.

רוצים לקבל מאתנו מתנה ?

השאירו פרטים לקבלת המדריך להתנהלות בנקאית נכונה או לכל שירות אחר שלנו: